Spanje trekt uitzonderingen rij- en rusttijdenregeling in

Plaats in dit topic alleen nieuws dat transport gerelateerd is

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Spanje trekt uitzonderingen rij- en rusttijdenregeling in

Bericht door trucker10 »

Spanje heeft dinsdagmiddag bekendgemaakt, dat ze de versoepelingen op rij- en rusttijdengebied maandag hebben ingetrokken. Dat betekent dat vanaf 13 april de regels van de reguliere EU rij- en rusttijdenverordening 561/2006 weer van toepassing zijn, meldt TLN in haar liveblog.

Bron: https://www.transport-online.nl/site/11 ... geling-in/

Het begint al, het ene land versoepeld nog, het andere trekt het in.
Wat als je nu vanaf België naar Spanje rijdt er ze controleren daar op je wekelijkse rijtijden?
Waarschijnlijk zal er wel een overgang zijn. Maar hoelang? Spanje stopt nu België gaat nog wat langer door en volgende maand ?????
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Spanje trekt uitzonderingen rij- en rusttijdenregeling in

Bericht door cortrans »

Dat heb ik dus al een tijdje terug geschreven, maar Kees vindt dat ik niet moet zeuren omdat ik tegen Europa ben.
Juist met dit soort eenduidige regels zou Europa groot moeten zijn...... (dan hebben we tenminste toch nog wat aan Europa te danken, dan alleen maar op kosten gejaagd worden)
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Kees

Re: Spanje trekt uitzonderingen rij- en rusttijdenregeling in

Bericht door Kees »

cortrans schreef: 14 apr 2020, 18:12 Dat heb ik dus al een tijdje terug geschreven, maar Kees vindt dat ik niet moet zeuren omdat ik tegen Europa ben.
Juist.
Kijk de RTW is Europees.
Elk land mag altijd weer uitzonderingen maken. Wat nu dus gebeurt.
Als Anti EU'er vind je dat dan geen probleem?
Trucker10 komt gelijk al met een vraag hoe het nu zit.

En daarom ben ik pro EU.
RTW Europees, prima. Maar als er dan uitzonderingen gemaakt gaan worden, dan wel graag Europees.

Er zijn wel meer dingen die per land erg verschillen, en die beter Europees geregeld zouden moeten worden.
Neem de LZV. Die reed al even in NL, en later begon D er ook mee. Maar wel weer op de Duitse manier……
En zo zijn er wel meer landen die LZV's toelaten, maar allemaal weer onder eigen voorwaarden.

Maar je mag ook de lengtes of gewichten nemen.

Maar laten we de brandstofprijzen in Europa eens gelijk trekken. Zijn we gelijk van het tanktoeristme af. En word brandstof in NL goedkoper.
Ook de BPM gelijk trekken. Word die in NL ook een stuk minder.
Maar.... Dan ook de hypotheekafrek afschaffen. Wat Brussel al een tijd wil, maar waar NL fel op tegen is.

Aan de EU zitten best wel veel goede dingen, maar dan moeten ze wel goed geregeld zijn/worden.
Maar net als met de RTW, met alle uitzonderingen word het er niet duidelijker op.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Spanje trekt uitzonderingen rij- en rusttijdenregeling in

Bericht door cortrans »

Nou Kees, noem eens 10 goede voorbeelden van Europa dan????
Ik weet we maar 2.
- 1 munt eenheid (niet meer verschillende zakjes met verschillende muntjes per land(
- geen wachttijden aan de grens om in/uit te klaren
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws buiten de BeNeLux”