Vanaf vandaag grootscheepse controleactie op vrachtwagens : Prov. Antwerpen

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Vanaf vandaag grootscheepse controleactie op vrachtwagens : Prov. Antwerpen

Bericht door BJC »

Grootscheepse controleactie op vrachtwagens in provincie Antwerpen: "Na 3 dodelijke ongevallen op E313 geen overbodige luxe"

Vanaf vandaag 3 Mei 2021 start in de provincie Antwerpen een grootscheepse controleactie op vrachtwagens in het verkeer. Drie weken lang slaan de federale en de lokale politie de handen in elkaar om zowel op gemeentelijke, als gewest- en snelwegen vrachtwagens te controleren. Zo gaan ze bijvoorbeeld na of de chauffeurs de rij- en rusttijden respecteren, ze niet illegaal aan het werk zijn en de vrachtwagens niet te zwaar geladen zijn.

Carla Mertens

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/03 ... en%20zijn.
JC
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Vanaf vandaag grootscheepse controleactie op vrachtwagens : Prov. Antwerpen

Bericht door BJC »

BJC schreef: 03 mei 2021, 17:54 Grootscheepse controleactie op vrachtwagens in provincie Antwerpen: "Na 3 dodelijke ongevallen op E313 geen overbodige luxe"
Recent nog gebeurden er aan de wegenwerken op de E 313 in Geel drie dodelijke ongevallen, telkens waren er vrachtwagens bij betrokken.
Als ik zoiets lees en het volgende nog maar net gepubliceerd werd, dan stel ik mij serieuze vragen inzake journalistiek. :roll:
30-jarige vrouw verongelukt op E313 in Tessenderlo
In Tessenderlo is op de E313 naar Antwerpen een 30-jarige vrouw omgekomen. Ze reed tegen een vrachtwagen, in de staart van een file. Het is al het derde dodelijke ongeval aan de werkzaamheden in Geel.

Delphine Dehairs
ma 26 apr 17:10
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/26 ... ssenderlo/
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Vanaf vandaag grootscheepse controleactie op vrachtwagens : Prov. Antwerpen

Bericht door trucker10 »

Dag 1 van de 10 jaar durende werken aan de R0 > Brusselse ring in Zaventem, met triestige dodelijke afloop.
Via twitter hebben we zondag al het probleem aangekaart. Wat antwoorden de heren?
Schermafbeelding 2021-05-03 191703.jpg
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”