Weggebruikers die zelf hoogtemeldingen Velsertunnel afwikkelen: "Wachten op ongelukken"

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Weggebruikers die zelf hoogtemeldingen Velsertunnel afwikkelen: "Wachten op ongelukken"

Bericht door cortrans »

Weggebruikers die zelf hoogtemeldingen Velsertunnel afwikkelen: "Wachten op ongelukken"
13 maart 2021, Door Dennis Mantz


VELSEN-NOORD - Weggebruikers die midden op de snelweg buitenlandse chauffeurs de omleiding wijzen na een hoogtemelding bij de Velsertunnel.
Voor de IJmonders is het een alledaags tafereel.
Tunnelbeheerder Rijkswaterstaat is hierdoor mikpunt van kritiek, die vanuit verschillende hoeken wordt opgeroepen verantwoordelijkheid te nemen.

Een trucker, automobilist of motorrijder die midden op de A22 met handen en voeten buitenlandse chauffeurs probeert wegwijs te maken bij een tunnelafsluitng.
Tot ergernis en frustratie van LGV Velsen-raadslid Peter Stam gebeurt het dagelijks.

lees verder........
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/282419/w ... ongelukken
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Weggebruikers die zelf hoogtemeldingen Velsertunnel afwikkelen: "Wachten op ongelukken"

Bericht door cortrans »

Ik kan dit alleen maar beamen.
Sta zelf regelmatig voor deze tunnel, en heb zelf ook al meermaals een buitenlandse chauffeur aangewezen hoe hij daar weg komt, zodat ik zelf ook weer sneller door kan.
Deze mensen begrijpen er niets van als ze in het Nederlands aangesproken worden (in het engels trouwens vaak ook niet hoor).
Om te beginnen wordt er allereerst al een foto van hun vrachtwagen op een groot scherm getoond op het moment dat ze daar net de afrit van de A22 genomen hebben, maar blijkbaar snappen ze die foto ook nog niet.
Dan hebben ze nog net de mogelijkheid om de afslag IJmuiden te nemen (maar ze willen de tunnel onderdoor) dus nemen de afslag niet.
Op dat moment gaan alle verkeerslichten op rood richting de tunnelbuis (ook voor het verkeer vanuit IJmuiden en vanuit Velserbroek en Haarlem) waardoor er binnen 3 minuten een verkeerschaos ontstaat.
Op het moment dat de te hoge truck naar de bypass gereden is, gaan de verkeerslichten weer op oranje (en daarna pas uit) en zijn de slagbomen ook weer open.
Als dus niemand die beste chauffeur op de juiste bypass wijst, blijft alles op rood staan en groeit de file alleen maar verder aan.
Pas als de truck er al 5 minuten of langer staat, gaat er eens een keer een mannetje van Rijkswaterstaat in de auto er naar toe om de chauffeur te begeleiden.
Dan sta je dus al snel 15 minuten of langer stil he, en dat meermaals per dag........

Ja ik trek inderdaad dan mijn gele reflecterende jas aan en rij tot naast de betreffende truck met mijn oranje zwaailampen aan, en probeer de chauffeur op de bypass te attenderen en dat hij de veroorzaker is van deze ellende.
Iets dat Rijkswaterstaat al lang had kunnen vermijden als ze op de foto het kenteken hadden gecontroleerd uit welk land het voertuig kwam en de tekst in het land van herkomst hadden geroepen via de speakers......
Dan hoef ik (en al die ander mensen die WEL de moeite nemen), niet dit soort capriolen uit te halen om weer verder te kunnen......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Weggebruikers die zelf hoogtemeldingen Velsertunnel afwikkelen: "Wachten op ongelukken"

Bericht door ELZEN106 »

Dan heeft de auto een pools kenteken met een filipijnse chauffeur. Deze verstaat ook geen pools. Dus niet echt de oplossing van het probleem.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Weggebruikers die zelf hoogtemeldingen Velsertunnel afwikkelen: "Wachten op ongelukken"

Bericht door cortrans »

Beter iets dan niets, lijkt mij Harrie, nu is het zeker niets....
al zou ik bijna willen eisen dat iedere chauffeur die de grens over gaat in ieder geval verplicht de engelse taal machtig moet zijn (al val ik dan ook voor een deel af).
Gelukkig mag ik de grens niet over beroepsmatig, omdat de chauffeurs uit Waalwijk e.o. nu eenmaal geografisch dichterbij zitten qua rijtijden.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”