Vrachtwagenchauffeur schuldig aan veroorzaken fataal verkeersongeval Nijmegen

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Vrachtwagenchauffeur schuldig aan veroorzaken fataal verkeersongeval Nijmegen

Bericht door cortrans »

Vrachtwagenchauffeur schuldig aan veroorzaken fataal verkeersongeval Nijmegen
26-02-2021 | auteur Redactie


TER APEL - De rechtbank veroordeelt een 57-jarige vrachtwagenchauffeur uit Ter Apel voor het veroorzaken van een verkeersongeval op de snelweg A73 in Nijmegen met dodelijke afloop.
De rechtbank legt een werkstraf van 120 uur en een rijontzegging voor de duur van 1 jaar op.

Op 22 oktober 2019 vond in de gemeente Nijmegen op de snelweg A73 een dodelijk verkeersongeluk plaats.
Hierbij waren de bestuurders van twee vrachtwagens, een bestelauto en twee personenauto's betrokken.
De vrachtwagenchauffeur lette niet goed op toen hij een filewaarschuwingspaneel passeerde.
Hij reed met onverminderde snelheid op de file in en reageerde daarbij ook niet op het afremmen van de andere voertuigen.

lees verder.......
https://www.transport-online.nl/site/12 ... -nijmegen/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Vrachtwagenchauffeur schuldig aan veroorzaken fataal verkeersongeval Nijmegen

Bericht door BJC »

cortrans schreef: 27 feb 2021, 13:52
Hij reed met onverminderde snelheid op de file in en reageerde daarbij ook niet op het afremmen van de andere voertuigen.
Ik kijk altijd ook naar andere rijvakken als hun remlichten gaan oplichten, want dan gaan er velen impulsief van rijvak veranderen met als gevolg dat de andere rijvakken ook sterk gaan vertragen. Dan gaat mijn voet af van het gaspedaal en vergroot ik de afstand tussen mijn voorligger.
Goed doen doe je nooit, want dan kruipen er vier vijf wagens algauw tussen waardoor je veilige afstand nihil wordt :cry:
JC
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”