' 'AH: corona geen reden om niet te leveren'

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

' 'AH: corona geen reden om niet te leveren'

Bericht door Marcel1970 »

AH: corona geen reden om niet te leveren'

Albert Heijn legt leveranciers volgens Het Financieele Dagblad (FD) strenge voorwaarden op als zij door corona minder goederen kunnen leveren dan de bestelling van de winkelketen.

https://www.transport-online.nl/site/12 ... e-leveren/
Bron transportonline
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: ' 'AH: corona geen reden om niet te leveren'

Bericht door ELZEN106 »

Wij zouden bij de DC's van AH ook moeten zeggen als ze ons laten wachten of verbieden naar de WC te gaan: Corona is geen reden.
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: ' 'AH: corona geen reden om niet te leveren'

Bericht door BJC »

De klant is koning hé ;)
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: ' 'AH: corona geen reden om niet te leveren'

Bericht door cortrans »

Ja en nee......
Ik moest vandaag een auto afleveren in Amsterdam in een straat(je) tussen het Sarphatiepark en de Albert Kuypstraat.
Daar is met een combi van 15 meter niet te komen, dus belde de klant op, dat ik op de Ceintuurbaan thv het Sarphatiepark de auto kon komen ophalen.....
Klant boos, want hij betaalde om hem voor de deur afgeleverd te krijgen......
Toen ik zij, dat hij naar hier kon komen, en dat de auto anders weer mee terug ging is hij toch onder protest gekomen.
Hij vond dat ik de auto dan maar van de trailer moest rijden (ergens) en dan maar rijdend tot de deur moest komen.
Hoe ik dan weer bij mijn truck moest komen was niet zijn probleem.
Ik laat mijn truck niet ergens onbeheerd achter in Amsterdam op een plak waar ik niet parkeren mag.......
Deze klant is dus "koning" af bij mij......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: ' 'AH: corona geen reden om niet te leveren'

Bericht door BJC »

cortrans schreef: 25 feb 2021, 19:27 Ja en nee......
Ik moest vandaag een auto afleveren in Amsterdam in een straat(je) tussen het Sarphatiepark en de Albert Kuypstraat.
.......
Deze klant is dus "koning" af bij mij......
Begrijpelijk, en zoals je zegt, ja en neen.
Er zijn inderdaad situaties waar ze een beetje begrip moeten kunnen opbrengen.
Groot gelijk ;)
JC
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: ' 'AH: corona geen reden om niet te leveren'

Bericht door ELZEN106 »

Had ik vandaag ook zoiets.
Moest in het centrum van Leiden zijn.
(7 ton zone).
Al voor ik erheen ging de planning gebeld en verteld dat ik er niet in zou rijden.
De planning via google zoeken of het wel kan en hij had een route gevonden. Ik zei hem dat het niet kan en mag en dat ik met 47 jaar ervaring het wel wist.
Hij bij hoog en laag beweren dat het wel kan.
Ik de klant gebeld en die vertelde natuurlijk dat het wel kan en legde mij uit hoe er te komen. Ben nog 700 meter van hem af en jawel 7 ton zone en ik ga zover niet wandelen met een pallet tegels van ongeveer 600 kilo
Nogmaals planning gebeld en verteld ik rij er niet in.
Daarvoor had ik tegen die klant al gezegd toen hij vertelde dat het wel kan dat ik er met 10 minuten zou zijn.
Na 20 minuten belde hij op van waar blijf je, de tegelzetters stonden te wachten.
Mijn antwoord was heel kort. Ik kom niet. Daar werd er een een potje boos daar het gisteren ook al fout was gegaan
Na een uur kwam er een alternatief adres.
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: ' 'AH: corona geen reden om niet te leveren'

Bericht door BJC »

ELZEN106 schreef: 25 feb 2021, 21:44 Had ik vandaag ook zoiets.
Moest in het centrum van Leiden zijn.
(7 ton zone).
...........
Mijn antwoord was heel kort. Ik kom niet. Daar werd er een een potje boos daar het gisteren ook al fout was gegaan
Na een uur kwam er een alternatief adres.
Bij de klant kan alles, ze zien enkel een vachtwagen en die geraakt er wel.
Soms zeggen ze dat het niet gaat en als je daar bent dan zie je dan het niet een onoverkomelijk probleem is, maar inzake reglement hebben ze kaas gegeten :shock:

Eigenlijk begint het bij de order nemer, die moet al vragen wat de situatie is.
Tonnage beperking, venstertijden, vergunning zones zoals in het centrum van Mechelen enz. dit om eventuele bijkomende kosten die aangerekend dienen te worden
Dan weet de planner ook waarmee hij rekening moet houden en vooral de chauffeurs, want dan sta je daar wel en wie weet sta je gewoon in de weg voor Piet Snot.
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: ' 'AH: corona geen reden om niet te leveren'

Bericht door cortrans »

Klopt helemaal.......
Ook bij ons wordt er nog veel te weinig naar gekeken, en moeten ze met een 9 lader af en toe een nieuwe auto in een woonwijk afleveren.....
Ik moest gisteren een Volvo V60 ophalen (einde lease) bij een klant in het centrum van Haarlem......
Dan wordt er toch el een 2 lader heen gestuurd (ik dus).
Kom ik de straat inrijden (met mijn 15 meter lengte) blijk die straat in een U te lopen.
Uitgerekend zit natuurlijk de klant in het midden, en had ik maar enkele centimeters aan beide zijden ruimte met het inrijden.
Aan het eind de 1ste bocht van 45 graden naar rechts met aan weerszijden auto's geparkeerd zodat de bocht maken met de aanhanger echt niet ging (i.v.m. paaltjes in de bocht), en links geparkeerde auto's zodat de aanhanger met de linker achterkant absoluut door de uitzwaai die auto's zou raken.
Tja, daar sta je dan, terug is ook geen optie met zo weinig speling, dus aanhanger afgekoppeld, en de motorwagen met 2x steken door de bocht gezet, dan de aanhanger met de hand (met hulp van bewoners) de bocht om gedrukt, en weer aangekoppeld.
Iets verder op de Volvo weer op de aanhanger geladen, en toen kwam de volgende uitdaging, bocht nummer 2....
Gelukkig stonden hier geen paaltjes maar lagen er van die 10 cm hoge blokken in de bocht op de stoep, dus daar de aanhanger maar voorzichtig overheen getrokken......
dat is het nadeel van zo'n wipkar aanhanger, die komt in de bochten naar binnen zetten, en de achterkant zwenkt nogal uit.....

Moraal van het verhaal.....
Als de klant dit direct aangegeven had, had ik er nooit met de aanhanger erachter ingedraaid...... (maar ja, was een vrouw he) :lol:
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”