België schrapt eis Verklaring op Eer

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4449
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door cortrans »

België schrapt eis Verklaring op Eer
Arjan Velthoven – 8 februari 2021


Chauffeurs in de transportsector zijn vanaf 13 februari tijdens het uitoefenen van hun werkzaamheden in België vrijgesteld van het gebruik van de Verklaring op Eer.
Dat meldt TLN.

In plaats van de Verklaring op Eer worden de transportdocumenten (zoals de vrachtbrief) geaccepteerd als bewijs voor professionele verplaatsing.

lees verder.....
https://www.ttm.nl/transport/regelgevin ... er/132274/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door trucker10 »

Vandaag zo, morgen terug anders. Als je daar met een vrachtwagen aankomt zal de verplaatsing wel essentieel zijn, of denken ze dat je gewoon wat wegen taks komt bijdragen aan de Belgen, plezier ritje maken.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door ELZEN106 »

trucker10 schreef: 08 feb 2021, 18:22 Vandaag zo, morgen terug anders. Als je daar met een vrachtwagen aankomt zal de verplaatsing wel essentieel zijn, of denken ze dat je gewoon wat wegen taks komt bijdragen aan de Belgen, plezier ritje maken.
Nou nou Daniël voor je plezier naar België dat meen je toch niet.
Ik ben blij dat ik er (bijna) nooit meer kom.
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door BJC »

T'is zoals je zegt Trucker10, vandaag sus morgen zo.
Weet je dat ik zelf niet meer weet hoe of wat in dit land.
Over laatst een dekking gaan laten doen bij een vriend en algauw uitzoeken op internet wanneer de avondklok in voege gaat in vlaanderen, want Wallonië is een andere planeet.
Net zoals dat de verkeersregels anders zijn volgens Waar je bent.
Heb al gehoord van daar mag je dit en voorbij de rotonde kom je op vlaams grondgebeied, dus, boetes bij de vleet inzake snelheids overtredingen, en ze weten waar ze moeten staan.
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door trucker10 »

Of ze het bij ons nog weten?
Ik ben vorige maand geflitst op de ring in Leuven, jaren heb je er 70 mogen rijden, blijkbaar hebben ze dit jaar een deel ervan naar 50 gebracht, ik reedt 68 km/u waar ik 50 km/u mocht, GAS boete van stad Leuven 53€ , de vrouw is vorige week in Kampenhout geflitst ( de zoveelste keer ) tegen 57 km/u waar ze 50 km/u mocht , na correctie 51 km/u en ze moet ook 53€ ophoesten.
Had mijn overtreding via de provinciale politie gegaan had ik wat meer kunnen afdragen, nu is het stad Leuven dat ik gesponsord heb, maar idd als Belg moet je rekening houden met tig aan wetgevingen omdat onze 4 ministerraden Waals/Vlaams/Brussels en Duitse gemeenschap elk er hun eigen wetten op nahouden, federaal is wat te gemakkelijk, ze willen het liever op zijn deelstaat(s).
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door ELZEN106 »

trucker10 schreef: 21 feb 2021, 19:45 Of ze het bij ons nog weten?
Ik ben vorige maand geflitst op de ring in Leuven, jaren heb je er 70 mogen rijden, blijkbaar hebben ze dit jaar een deel ervan naar 50 gebracht, ik reedt 68 km/u waar ik 50 km/u mocht.


Welke snelheid is er bij jullie op een andere weg als een autoweg voor een vrachtauto?
Ben afgelopen week weer eens in dat rare landje geweest en mijn navigatie geeft daar overal (behalve snelwegen) aan dat je niet sneller mag als 60 km. Ook op N wegen .
Kom ik bij een afgesloten weg ergens tussen Merksplas en Turnhout moest ik richting Koekhoven en was de weg afgesloten. Er stond een bord met omleiding naar rechts en naar links. Daar ik van Merksplas af kwam maar richting Turnhout gereden maar nergens meer iets tegen gekomen. Bij het ziekenhuis omgekeerd en richting Merksplas waar ik wederom niets van een omleiding tegen kwam.
Dus vooraan in Merksplas maar rechts gegaan 3,5 ton straatje. Ik zou niet weten hoe er anders te komen.
Op de terugweg hetzelfde. Daar ik richting Merksplas weer door datzelfde straatje zou moeten dus maar de andere richting opgegaan. Toen werd het na enkele km opeens een zandweg dus maar weer omgedraaid en toch maar weer door dat straatje in Merksplas. Al met al meer dan een uur kwijt voor 1 adres met enkel een trapleuning (RVS) af te leveren.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door trucker10 »

Als er geen beperkingen zijn, buiten de bebouwde kom voor auto's 70 km/u ( vrachtwagen 60 km/u ) bebouwde kom 50 km/u , dan de beperkingen aan scholen en woonzone 30 km/u en als er een speelstraat staat aangegeven 20 km/u.

Maar normaal in Vlaanderen voor auto's 70 - 50 - 30 , in Wallonië mag je op vele wegen buiten de bebouwde kom 90 km/u.

Waar mijn vrouw geflitst is staan 3 huizen, maar de snelheid is er sinds vorig jaar ook van 70 naar 50 km/u beperkt.
ALGEMENE SNELHEIDSLIMIETEN IN BELGIË
Binnen de bebouwde kom mag je maximaal 50 km/u.
Buiten de bebouwde kom is het iets ingewikkelder en is de wetgeving in Vlaanderen anders dan in Wallonië en Brussel. In Vlaanderen mag je buiten de bebouwde kom maximaal 70 km/u, in Brussel en Wallonië is dat 90 km/u.
Op autosnelwegen en wegen met minimaal 2 rijstroken in elke richting gescheiden door een middenberm mag je maximaal 120 km/u.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4449
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door cortrans »

Dat is inderdaad het probleem in België bij weg afsluitingen.
1 bord met omleiding en dan verder nooit meer en maar hopen dat je dan niet op een klein boeren weggetje uitkomt of zo.
Overigens is het inderdaad in België overal 60 op de binnen wegen Harrie, waar het in Nederland 60 km p/u is
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door ELZEN106 »

cortrans schreef: 22 feb 2021, 04:51 Dat is inderdaad het probleem in België bij weg afsluitingen.
1 bord met omleiding en dan verder nooit meer en maar hopen dat je dan niet op een klein boeren weggetje uitkomt of zo.
Overigens is het inderdaad in België overal 60 op de binnen wegen Harrie, waar het in Nederland 60 km p/u is
In België is er toch geen een vrachtauto die op zulke wegen 60 rijd.
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: België schrapt eis Verklaring op Eer

Bericht door BJC »

:mrgreen: Ik rij 60 km/h. , en indien iedere vrachtwagen dat zou doen, dan zouden ze het mss weer normaler maken wegens teveel belemmering van het verkeer.
En eerlijk gezegd, ik geniet als ik max. 60 km/h mag rijden op een enkel vak waar de wagens 90 km/h. mogen rijden
JC
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”