Enquête: helft ondervraagde chauffeurs rijdt te lang door

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Enquête: helft ondervraagde chauffeurs rijdt te lang door

Bericht door cortrans »

Enquête: helft ondervraagde chauffeurs rijdt te lang door
23-11-2020 | auteur Redactie


HILVERSUM - Uit een enquête van tv-programma De Monitor (KRO-NCRV) in samenwerking met de vakbonden onder ruim 1800 vrachtwagenchauffeurs blijkt dat de helft van de ondervraagde chauffeurs de rij- en rusttijdenwet overtreed.
Zij rijden langer door dan wettelijk mag waardoor zij niet de benodigde rust krijgen.
Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) noemt de uitkomsten heel ernstig:
“Het is vooral slecht voor de verkeersveiligheid”.

Als meest voorkomende oorzaken worden genoemd: een strakke planning, op tijd bij de klant moeten zijn en een werkgever die verlangt dat er wordt doorgereden.

lees verder...........
https://www.transport-online.nl/site/12 ... lang-door/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Enquête: helft ondervraagde chauffeurs rijdt te lang door

Bericht door cortrans »

Ik zet persoonlijk echt vraagteken bij het aantal van 50%.......
Begin eens met een werkbaarder rijtijden stelsel zodat dit meer op de realiteit aansluit, en zorg dat er minmaal om de 50 km op de snelwegen voldoende parkeerplaatsen zijn, waar gerust kan worden.
Met steeds meer en strengere wetten, los je het probleem niet op.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Enquête: helft ondervraagde chauffeurs rijdt te lang door

Bericht door trucker10 »

Heb ik dit jaar al eens gezondigd? Waarschijnlijk wel met een handvol minuutjes wegens parkeerprobleem of de afrit waar je kon staan plots borden heeft gezet en je zo nodig een industrieparkje in moet. Is de planning te strak? Ik heb in het verleden dagen gehad dat ik best geen lekke band wilde of ik raakte niet meer thuis binnen de 15 arbeidsuren, zonder slaapcabine geen aanrader.
Heden ten dage, nieuwe planner om van 8 vrachtwagens naar 5 af te zwakken, aantal stops loopt soms op tot 9 a 11, maar vol is vol, morgen amper 3 klanten, maar volledig volle bak, bij het aanrijden bel ik om te vragen of er geen afhalingen zijn bij de beschermde werkplaats die goederen inpakken, kwestie van toch een uurtje of 9 op de loonbrief te hebben.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”