Peute Papierrecycling en Peute Plasticrecycling betalen Staat 135.000 vanwege illegale afvaltransporten

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Peute Papierrecycling en Peute Plasticrecycling betalen Staat 135.000 vanwege illegale afvaltransporten

Bericht door cortrans »

Peute Papierrecycling en Peute Plasticrecycling betalen Staat 135.000 vanwege illegale afvaltransporten
07-10-2020 | auteur Redactie


DORDRECHT - De bedrijven Peute Papierrecycling B.V. en Peute Plasticrecycling B.V. (hierna Peute) uit Dordrecht betalen een transactie in de vorm van een geldsom van 135.000 euro vanwege het vermoeden van het Openbaar Ministerie van onwettige grensoverschrijdende afvaltransporten binnen Europa en naar Azië.
Daarnaast wordt het geschatte bedrag dat met deze transporten zou zijn verdiend aan de Staat betaald.

lees verder........
https://www.transport-online.nl/site/11 ... ansporten/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Peute Papierrecycling en Peute Plasticrecycling betalen Staat 135.000 vanwege illegale afvaltransporten

Bericht door cortrans »

Dan loopt de staat toch echt nog vele euro's mis gok ik zo als ze denken dat dat bedrag er mee verdiend is......
15 jaar geleden laden wij er al bijna dagelijks zeecontainers met oud papier die zonder documenten naar Antwerpen gebracht werden omdat het inklaren zonder papieren daar veel makkelijker ging dan in Rotterdam...... :o
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Peute Papierrecycling en Peute Plasticrecycling betalen Staat 135.000 vanwege illegale afvaltransporten

Bericht door trucker10 »

Steeds verschiet ik van de torenhoge boete bedragen. Na het betalen gaan ze negatief op de balans en betalen geen rooie duit belastingen meer, hebben ze terug een broek- vestzak duitje in the pocket.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Peute Papierrecycling en Peute Plasticrecycling betalen Staat 135.000 vanwege illegale afvaltransporten

Bericht door cortrans »

Inderdaad Daniël, zo had ik het nog niet eens bekeken. Zo "verdienen" ze het 2x........
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1736
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Peute Papierrecycling en Peute Plasticrecycling betalen Staat 135.000 vanwege illegale afvaltransporten

Bericht door steenhaas1 »

Net zoiets als doneren voor een goed doel, kun je ook aftrekken van de belasting.
€ 72,= voor het Rode Kruis kost jou ongeveer 46 dacht ik.
En grote bedrijven weten hoe ze nog minder hoeven te betalen van hun gift, goede sier maken terwijl de belasting (betaler, wij dus) er ook substantiëel aan bijdragen.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”