Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
Moderator: trucker10
-
- Oldtimer
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
21 september 2020, Joost Lammers & Maarten Edelenbosch
NOORD-HOLLAND - Het aantal keer dat tunnels in de provincie worden afgesloten vanwege 'te hoge' vrachtwagens, blijft onverminderd groot.
Uit onderzoek van NH Nieuws blijkt dat het in 2019 in totaal 3.997 keer gebeurde, en ook dit jaar lijkt de situatie niet te verbeteren.
Chauffeurs die aan de kant worden gezet worden ook zelden beboet.
lees verder.........
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/273022/t ... sluitingen
21 september 2020, Joost Lammers & Maarten Edelenbosch
NOORD-HOLLAND - Het aantal keer dat tunnels in de provincie worden afgesloten vanwege 'te hoge' vrachtwagens, blijft onverminderd groot.
Uit onderzoek van NH Nieuws blijkt dat het in 2019 in totaal 3.997 keer gebeurde, en ook dit jaar lijkt de situatie niet te verbeteren.
Chauffeurs die aan de kant worden gezet worden ook zelden beboet.
lees verder.........
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/273022/t ... sluitingen
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
Re: Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
Ze houden alles bij, maar niemand weet hoeveel boetes er uitgedeeld zijn.
In 2015 is er in 4% van de gevallen een boete gegeven bij de Coentunnel is door RTV NH uitgevogeld bij het CJIB.
Een paar jaar geleden werd er bekend gemaakt dat de boete € 1000,= zou zijn voor bij te hoge voertuigen, maar er blijken dus bijna geen boetes te zijn gegeven, lekker afschrikkend zo.
In 2015 is er in 4% van de gevallen een boete gegeven bij de Coentunnel is door RTV NH uitgevogeld bij het CJIB.
Een paar jaar geleden werd er bekend gemaakt dat de boete € 1000,= zou zijn voor bij te hoge voertuigen, maar er blijken dus bijna geen boetes te zijn gegeven, lekker afschrikkend zo.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
-
- Oldtimer
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
Dit komt omdat na nameting de trucks niet echt te hoog bleken maar dat een opbollend zeil of antenne de hoogte meting liet afgaan.
En bij stilstand blijkt dan dat het voertuig dus niet te hoog is.
Tja dan kun je ook niet bekeuren he
En bij stilstand blijkt dan dat het voertuig dus niet te hoog is.
Tja dan kun je ook niet bekeuren he
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
Re: Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
Ook bij te hoge auto's werd er vaker een waarschuwing gegeven dan bekeurd, eerst bekendmaken dat het duizend euro kost en dan bijna alleen maar waarschuwen.... echt Nederlands.
Net zo'n lachertje is de milieuzone op de Maasvlakte. Nederlandse kentekens 100% controle, buitenlandse kentekens was de bedoeling 1 x per maand (een paar uur) fysieke controle, maar de politie geeft daar geen prioriteit aan.
Van TLN
Net zo'n lachertje is de milieuzone op de Maasvlakte. Nederlandse kentekens 100% controle, buitenlandse kentekens was de bedoeling 1 x per maand (een paar uur) fysieke controle, maar de politie geeft daar geen prioriteit aan.
Van TLN
De gemeente houdt gemiddeld elke maand een handhavingsactie op de Maasvlakte, specifiek gericht op buitenlandse kentekens. Daar is echter de inzet van de politie bij nodig, omdat de controleurs van de gemeente niet zomaar een rijdende vrachtauto tot stilstaan mogen dwingen. De politie geeft echter aan te weinig capaciteit te hebben om op grote schaal te kunnen handhaven.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
-
- Oldtimer
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
Weer we. Stimulans om net witte platen te gaan rijden......
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Re: Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
Ik kwam vanmiddag langs de Daf dealer in Weert en daar stonden (ik kon het zo vlug niet tellen) ongeveer 50 Daf's klaar met Litouws kenteken.
- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
Re: Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
Dat hoort toch ook niet te kunnen een auto in een ander land op kenteken zetten, ook voor de APK hoeven ze niet naar het "thuis"land.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
-
- Oldtimer
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Tunnels nog altijd vaak dicht vanwege vrachtwagens: dagelijks elf afsluitingen
Dat kan blijkbaar al jaren....
In mijn tijd bij Raben kreeg ik een nieuwe DAF. Deze is blijkbaar in Polen besteld (daar had Raben een eigen DAF dealer) en dat ding had Poolse boekjes erbij en er lagen Poolse platen in de cabine, maar maar 20 km op de teller.
Die auto is dus nooit voor die tijd in Polen geweest en gewoon vanuit Eindhoven op de truck naar Winterswijk gebracht.
In Polen waren ze (met subsidie) blijkbaar veel goedkoper....
In mijn tijd bij Raben kreeg ik een nieuwe DAF. Deze is blijkbaar in Polen besteld (daar had Raben een eigen DAF dealer) en dat ding had Poolse boekjes erbij en er lagen Poolse platen in de cabine, maar maar 20 km op de teller.
Die auto is dus nooit voor die tijd in Polen geweest en gewoon vanuit Eindhoven op de truck naar Winterswijk gebracht.
In Polen waren ze (met subsidie) blijkbaar veel goedkoper....
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter