Meer transporteurs in liquiditeitsproblemen

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Meer transporteurs in liquiditeitsproblemen

Bericht door trucker10 »

Arjan Velthoven – 14 mei 2020
De komende tijd zullen steeds meer transportondernemers in liquiditeitsproblemen komen. Vanwege lange betalingstermijnen ontvangen bedrijven nu nog omzet die behaald is vóór de crisis. Als die inkomsten opdrogen, dreigen er meer financiële problemen voor ondernemers.

Dat heeft TLN-voorzitter Elisabeth Post gezegd in een uitzending van BNR Nieuwsradio. De transportsector hanteert een relatief lange betalingstermijn ten opzichte van andere sectoren. “Die loopt nu op van zo’n 45 dagen naar 90 dagen”, legt Post uit, “maar dat betekent dat ze de afgelopen zes weken betaald kregen voor werk dat ze daarvoor hadden gedaan.”


Elisabeth Post, voorzitter TLN
In de laatste navraag bij leden gaf tien procent van de respondenten aan dat zij liquiditeitsproblemen hebben. TLN verwacht de komende maanden een stijging van dat aantal. De inkomsten die behaald zijn vóór de crisis drogen nu pas op, waardoor bedrijven later last krijgen van de omzetdaling vanwege het coronavirus.

Verscheen eerst op TTM.nl : https://www.ttm.nl/transport/meer-trans ... en/126717/


Ook ons bedrijf heeft nog een paar facturen tegoed van de opdrachtgever waarvoor ik rij, heeft op 1 april 2020 bescherming tegen schuldeisers aangevraagd , duurtijd 3 maand. Als ik maandag vertrek, rij ik enkel de put dieper, dus er zullen eerst garanties moeten komen dat ........
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Meer transporteurs in liquiditeitsproblemen

Bericht door cortrans »

ojee, dat klinkt niet goed Daniël.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”