Gheys neemt Kristotrans over

Plaats in dit topic alleen berichten voorzien van een directe link, en dus geen "aannames", die zullen worden verwijderd door de admins

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Gheys neemt Kristotrans over

Bericht door trucker10 »

De groep Gheys heeft het transportbedrijf Kristotrans uit Aarschot overgenomen.
Het is de eerste keer dat het logistieke bedrijf uit Mol zich vestigt in het vervoer van levensmiddelen.

Als familiebedrijf is Kristotrans al meer dan 25 jaar actief in nationaal en internationaal transport, met een duidelijke focus op bulkvervoer van food & feed producten en op containervervoer.
In 2019 realiseerde het bedrijf een omzet van 10 miljoen euro met een vloot van 25 eigen voertuigen in onberispelijke staat.

Afbeelding
VLNR Ronny Joos (CEO Gheys), Kristof en Jozef Verhoeven (voormalige eigenaars Kristotrans) en Dirk Gheys (afgevaardigd bestuurder Groep Gheys)

Dirk Gheys, afgevaardigd bestuurder en één van de vier familiale aandeelhouders, licht toe: “De overname kadert in de groeiambitie op lange termijn en de strategische keuze om de activiteiten te diversifiëren met nieuwe goederenstromen en sectoren. Met de acquisitie van Kristotrans halen we de kennis, de ervaring, het netwerk en de sterke reputatie binnen om in de food & feed verder te groeien.” “De professionele structuur en knowhow aanwezig bij Gheys alsook de financiële draagkracht zullen de verdere groei van Kristotrans accelereren. Kristof Verhoeven blijft de dagelijkse operaties leiden vanuit Aarschot en al het personeel komt mee over”, voegt Ronny Joos, CEO van group GHEYS toe.

Met deze overname stevent Groep Gheys op een omzet boven de 100 mio af in 2020. Deze mijlpaal wordt ook bereikt dankzij het tweede semiautomatisch rekkenmagazijn dat momenteel in Beringen in aanbouw is. Dit jaar staan nog andere investeringen op de agenda: normaliter zouden drie nieuwe windmolens in augustus in gebruik genomen worden. Echter is de oplevering met enkele maanden vertraagd door de opgelegde maatregelen in het kader van Covid 19, zegt Joos.

verscheen eerst op transportmedia 14/04/2020 CLAUDE YVENS : https://transportmedia.be/2020/04/gheys ... 8c.twitter

Wist ik sinds medio vorige week al via chauffeurs van zowel Gheys als Kristotrans, maar zwijgplicht 8-)
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Kees

Re: Gheys neemt Kristotrans over

Bericht door Kees »

Hoe staat Gheys bekend in Belgie?
Is dat een goede werkgever?
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Gheys neemt Kristotrans over

Bericht door trucker10 »

Gheys heeft ook een Poolse afdeling PLP, rijden ook onderaannemers voornamelijk zuid Frankrijk, paar Belgen rijden op Denemarken met plastic korrels.
Naast het bulk vervoer hebben ze ook container en baché wagens.
Tijdens de truck race op zolder ben ik steeds welkom bij de firma Gheys ( eten en drinken bij hun stand ), ook de baas dhr. Luc Gheys laat zen kop zien, of komt kijken waaraan hij zen geld heeft uitgegeven.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Kees

Re: Gheys neemt Kristotrans over

Bericht door Kees »

Okey, je geef dus geen antwoord. (Of je weet het niet.)

Maar Gheys zal net als Vos zijn?
De grootste klote werkgever die er bestaat.
(Tot je mensen zoals Ger hoort, die er WERKEN, en die weinig klagen hebben.)
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Gheys neemt Kristotrans over

Bericht door trucker10 »

Kees schreef: 15 apr 2020, 01:01 Okey, je geef dus geen antwoord. (Of je weet het niet.)

Maar Gheys zal net als Vos zijn?
De grootste klote werkgever die er bestaat.
(Tot je mensen zoals Ger hoort, die er WERKEN, en die weinig klagen hebben.)
Het zal bij iedere werkgever wat zijn. Ik ken 6 chauffeurs van de ?? in totaal die voor Gheys werken, de ene is tevreden met de wagen dat hij krijgt de andere minder.
Niet alle chauffeurs mogen langere ritten doen en krijgen van hun collega's dan te horen dat ze gatlikkers zijn.
Zelf zit ik in de FB groep van Gheys transport. Kan ik neutraal reageren? Is mijn werkgever TTC die LIS, Waastrans, Corman en Califiche onder hun hoede hebben en goed werkgever? Ik krijg tijdig mijn loon, ik rij aan het wettelijke barema, we hebben het hoogste bedrag qua maaltijdcheques, we rijden op wettelijke basis, overuren kunnen we omzetten in verlof of na 6 maand laten uitbetalen aan 150%, we mogen hierin spelen met onze tachograaf i.p.v. op werken op beschikbaarheidstijd zetten, deze uren worden direct uitbetaald.
Kunnen we een Gheys vergelijken met VOS? Ik weet het niet en B.T.W. Ger is hier weg.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Overnames & faillessementen”