Nooit de chauffeur zijn schuld

In dit topic kun je verder praten over zaken die eigenlijk ergens anders stonden, maar hier een betere plek hebben en niet gelijk het oorspronkelijke topic "vervuilen"

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Nooit de chauffeur zijn schuld

Bericht door BJC »

Als men de verhalen hoort van boetes is het nooit de schuld van de chauffeur geweest .

Vandaag net gehoord dat een collega een boete heeft gekregen voor gebrekkige lading zekering.
Ik heb al dikwijls gezien van, een riem erover en dat gaat niet vliegen. :roll:
Ik denk dan altijd, nog nooit gecontroleerd geweest de gelukzakken, anders zou hij meer moeite doen.

Maar ja, t'is zijn schuld niet ;)
Hij kreeg een boete omdat als er zekering punten zijn voorzien voor transport dienen deze gebruikt te worden. :geek:
Maar hij vervoerde een heftruck en die had geen transport ogen erop voorzien, hoe kan hij deze dan gebruiken ? :shock:
Dus, een riempje erover en die gaat niet vliegen zeker ! :roll: Daar krijg je toch geen boete voor ;)
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Nooit de chauffeur zijn schuld

Bericht door trucker10 »

Als er geen ogen voorzien zijn, kan je nog steeds improviseren om een riem rond / over de stijlen te doen, alsook over het schuif / hef mekanisme waar de lepels hangen.
Een vorklift met lepels :D :lol:
Als er niks is aangebracht geef je ze vrije kaart, heb je wel wat aangebracht, kaart je het probleem van geen ogen aan en vraag je hun mening hoe zij hem zouden vastleggen en je volgt hun voorbeeld > inspanning dat je degelijk met die ladingzekering bezig bent en niet van " dat gaat niet lopen " .
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Nooit de chauffeur zijn schuld

Bericht door BJC »

Ik heb ook al vorkliften moeten transporteren waar geen ogen aan voorzien zijn en doe een hijsband rond de stijlen met de D sluiting eraan om de spanriem aan te bevestigen.
Het zijn hoofdbrekers want scherpe hoeken zijn ook te vermijden.
Als ik toch twijfel hoe de ordediensten het zouden beoordelen doe ik er een paar extra spanriemen bij.
100 % gaat nu ook niet altijd.
JC
Plaats reactie

Terug naar “Verder praten over van alles en nog wat”