Ook België gaat ’op slot’

Plaats in dit topic al het nieuws met betrekking van het Corona virus

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Ook België gaat ’op slot’

Bericht door cortrans »

Maatregel geldt vanaf woensdagmiddag

Ook België gaat ’op slot’
17-3-2020

BRUSSEL - België zal vanaf woensdag tot en met 5 april ’op slot gaan’ en daarmee de bewegingsvrijheid van miljoenen inwoners beperken om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, melden Belgische media.

Belgen mogen vanaf woensdagmiddag alleen supermarkten, apotheken en banken bezoeken of voor noodgevallen naar buiten.

lees verder..........
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1426193 ... aign=email
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ook België gaat ’op slot’

Bericht door cortrans »

Ook alle HEMA vestigingen in België zijn inmiddels gesloten, en de chauffeurs moeten verplicht een dag minder in de week werken........
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Ook België gaat ’op slot’

Bericht door trucker10 »

De veiligheidsraad heeft na 4 uren beraadslagen de periode verlengt tot 19 april, er is ook al 3 mei gevallen maar dat beslissen ze in de volgende dagen, weken.

18:39
Coronamaatregelen duren zeker twee weken langer
De maatregelen in de strijd tegen Covid-19 worden verlengd tot zeker 19 april. Dat is bevestigd aan onze redactie.

De maatregelen liepen aanvankelijk tot 5 april, maar worden na overleg door de Nationale Veiligheidsraad nu met twee weken verlengd, tot zeker zondag 19 april, ofwel de laatste dag van de paasvakantie. Ook minister-president van de Franse gemeenschap Pierre-Yves Jeholet (MR) heeft de verlenging bevestigd. Hij deed dat bij het verlaten van het overleg van de Veiligheidsraad.

Deze periode wordt na evaluatie mogelijk nog eens met twee weken verlengd, tot zeker 3 mei.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/li ... ~a304dc44/
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ook België gaat ’op slot’

Bericht door cortrans »

Pfffff dit is een serieus probleem dat zich nog jaren gaat vreken.......

Hoe is het in België geregeld Daniël, qua steun uitkeringen???
In Nederland zal 90% door betaald worden door de overheid.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Ook België gaat ’op slot’

Bericht door trucker10 »

Om te beginnen geven ze iedereen die nu werkloos valt een uitkering van 1.450€/maand - 26,75% belastingen, nadien gaan ze het op je bruto loon berekenen. Eigenlijk krijg je tussen de 51,62€ en 74,17€ per dag, werkloosheid betalen ze in een zes dagen stelsel, toen ik nog bij Belle-Vue reed had ik voor een dag werkloosheid net geen 55€ per dag als ik normaal werk met de arab, overuren enz. +/-2.500€/maand nu zal dit 1.100€/maand zijn
Ik zit niet te schreven om thuis te zijn maar moet me neerleggen bij de beslissing van onze overheid.


Hoeveel bedraagt de uitkering bij tijdelijke werkloosheid?
Geldig vanaf 1/3/2020

Het begrensd brutoloon is momenteel € 2.754,76/ maand.
Werkloosheidsuitkeringen worden steeds in de 6-dagen week uitbetaald. Afhankelijk van de sector kan hier nog een bedrag worden bijgepast op basis van een cao.
Op de uitkeringen tijdelijke werkloosheid wordt 26,75% bedrijfsvoorheffing ingehouden.

Tijdelijke verhoging van 65% naar 70%; van 01/02/2020 tot en met 30/06/2020 omwille van het Coronavirus
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Al het nieuws met betrekking van het Corona virus”