Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Plaats in dit topic al het nieuws met betrekking van het Corona virus

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door cortrans »

Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen
01-05-2020 | auteur ANP


DEN HAAG - Bedrijven mogen werknemers niet zomaar minder loon betalen, of verplichten vakantiedagen eerder op te nemen.
Maar als zij door de coronacrisis in geldnood zitten, kunnen zij wel daarover met hun personeel in gesprek, zegt minister Wouter Koolmees (Sociale Zaken en Werkgelegenheid).

"Als je er als bedrijf slecht voor staat, en het risico hebt om te vallen, begrijp ik wel dat die gesprekken plaatsvinden", aldus Koolmees.
"Maar je kan niet eenzijdig de arbeidsvoorwaarden aanpassen, dat zal altijd in overleg moeten met de vakbonden of de ondernemingsraad."

lees verder.........
https://www.transport-online.nl/site/11 ... el-vragen/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door cortrans »

Ik persoonlijk zal NOOIT instemmen met een naar onder bijgestelde aanpassing van mijn contract.......
Op het moment dat een werkgever alsnog failliet gaat krijg je alleen een uitkering gebaseerd op je laatste gewerkte (contract) uren.
Ook zal je minder pensioen opbouwen......

En wees eerlijk, mocht het een werkgever voor de wind gaan, krijgen we toch ook geen extra aandeel, waarom nu ineens dan wel????
Dat heet ondernemers risico.... Ik heb niet voor niets ervoor gekozen om werknemer te worden.......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door ELZEN106 »

cortrans schreef: 01 mei 2020, 18:25
Maar als zij door de coronacrisis in geldnood zitten, kunnen zij wel daarover met hun personeel in gesprek, zegt minister Wouter Koolmees (Sociale Zaken en Werkgelegenheid).
Ze mogen met mij best in gesprek gaan zolang ze mij maar MEER geld beloven en natuurlijk geven.
iveco35c17
Chauffeur
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2020, 00:08

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door iveco35c17 »

Das wel 1 richting denken Elzen106
iveco35c17
Chauffeur
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2020, 00:08

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door iveco35c17 »

Waarom zou je contract naar beneden bijgesteld moeten worden Cortrans? Je kan natuurlijk ook tijdelijk even genoegen nemen met minder nettoloon. met dien verstande dat het later ingehaald word. Ik snap dat er een risico aanzit. maar de ene hand wast de andere in deze tijden.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door trucker10 »

Ik zit nu al thuis vanaf 18 maart ook onze C&A rijders zitten thuis, voor ons bedrijf zijn dat 9 wagens die aan de kant staan, deze van mij staat nog steeds bij mij op de oprit, bijna 2 maand leasing, verzekering en onderhoudscontract zonder dat ze 1 euro opbrengen. Bij ons spreken ze nog steeds niet van inleveren op loon of andere verworven vergoedingen.
Ik hoop dat we binnen dit en 14 dagen terug van kilometers kunnen hobbelen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door ELZEN106 »

Bij ons is het net andersom.
Wij komen auto's te kort. Ikzelf werk extra dagen (normaal maar 3 in de week) Nu 4 daar 5 mij te veel is.
Het mag nog maar hoeft niet meer.
Meer dan de helft van de adressen zijn particulieren. Een voordeel is dat ze allemaal thuis zijn het nadeel is dat de wijken vol staan met auto"s en je op veel plaatsen er niet doorheen komt.
Ook wat meer adressen op een dag.
Maandag (mijn vrije dag) ook weer werken.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door cortrans »

iveco35c17 schreef: 01 mei 2020, 21:02 Waarom zou je contract naar beneden bijgesteld moeten worden Cortrans? Je kan natuurlijk ook tijdelijk even genoegen nemen met minder nettoloon. met dien verstande dat het later ingehaald word. Ik snap dat er een risico aanzit. maar de ene hand wast de andere in deze tijden.
Luister, ik ben dik tevreden met het salaris dat ik nu heb.
Waarom zou ik, zeker in deze moeilijke tijden, het risico gaan lopen, dat ik mogelijk minder pensioen op bouw krijg, niet onbelangrijk op mijn leeftijd, en hoevaak maak je niet mee, dat een werkgever die blijkbaar al zover in nood zit, dan ook nog eens failliet gaat, met alle gevolgen van dien, zoals een lagere uitkering omdat jij (tijdelijk) met minder salaris genoegen nam.
Werkgevers hebben genoeg mogelijkheden om steun van de overheid te krijgen, laan die het risico maar lopen, die strooien toch met miljarden......

Nee hoor, ik heb nog nooit een werkgever gehad die zei, ik heb zo'. goed jaar gehad, hier heb je 2000,- extra of zo, dus nu ook niet.....

En zonder contract ga ik al helemaal niet akkoord met wat dan ook, omdat je dan helemaal geen poot heb om op te staan........
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door steenhaas1 »

Als jij voldoende werk hebt, is er geen reden voor loonsverlaging. De NOW regeling keert bij 100% minder werk 90% uit.
De werkgever krijgt dus ook een lagere vergoeding als er een loonsverlaging is.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
iveco35c17
Chauffeur
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2020, 00:08

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door iveco35c17 »

Dat zeg je idd goed steenhaas1 , 100% minder werk betekend 90% loonvergoeding door de overheid. Maar die zelfde overheid kan over vijf jaar nog besluiten dat jij als werkgever teveel vergoeding hebt ontvangen en gewoon het teveel ontvangen terug mag sjokken.

Is vind ik ook wel reeel. maar het aanvragen gaat op dit moment wel heel makkelijk, waardoor ik vermoed dat er later velen problemen zullen krijgen als er wel een daadwerkelijke controle komt en ze terug mogen sjokken.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door cortrans »

Als je weet dat je iets aanvraagt waar hè geen recht op heb, weet je ook dat je het risico loopt dat je moet terug betalen, toch???
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
iveco35c17
Chauffeur
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2020, 00:08

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door iveco35c17 »

Dat is idd zo Cortrans. Maar ik denk dat ik je niet hoef uit te leggen hoe dat vaak gaat met iets dat makkelijk aan te vragen is toch?
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Koolmees: werkgever mag offer van personeel vragen

Bericht door cortrans »

Klopt helemaal, maar dan moet je ook niet mouwen als je terug moet betalen, lijkt mij.
Niet geschoten is altijd mis, maar wie kaatst kan de bal ook weer terug verwachten.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Al het nieuws met betrekking van het Corona virus”