mondkapjes

Plaats in dit topic al het nieuws met betrekking van het Corona virus

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

mondkapjes

Bericht door trucker10 »

Nederlandse minister acht breed gebruik mondkapjes “niet wenselijk”, Luxemburg verplicht vanaf maandag mondmaskers.

In tegenstelling tot België en Duitsland noemt Nederland het breed inzetten van mondkapjes “niet wenselijk”. Dat zei de Nederlandse minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge vandaag zei dit nadat ons land en Duitsland hadden laten weten dat ze het gebruik van mondkapjes “dringend” aanbevelen.
De Jonge baseert zich op informatie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en dat ziet geen reden tot het breed dragen van mondkapjes. In de zorg daarentegen is het wel wenselijk. “We hebben een schaarste, dus de voorraad die we hebben, moeten we zo goed mogelijk verdelen. Wij willen dat de mensen in de zorg ze gebruiken.”

De minister zei na het ministeriële crisisberaad dat momenteel ongeveer 6.000 coronatesten per dag kunnen worden afgenomen in Nederland. Dat betekent dat alle zorgmedewerkers die klachten hebben, zich nu moeten kunnen laten testen op het coronavirus. Binnenkort zal het aantal testen naar 29.000 per dag gaan.
Luxemburg gaat het dragen van een mondmasker of sjaal voor de mond vanaf maandag verplichten, zo heeft de premier van het groothertogdom, Xavier Bettel, vandaag aangekondigd.

In de praktijk moet het masker gedragen worden als de afstand van 2 meter niet nageleefd kan worden, bijvoorbeeld in een winkel. “Elke burger krijgt een masker ter beschikking, van de gemeente of van de staat”, preciseerde Bettel. “We hebben een stock van 6 à 7 miljoen maskers, die we onder de burgers zullen verdelen en onder de mensen die in Luxemburg werken.”

In Europa is het dragen van een mondmasker al verplicht in Slovenië, Tsjechië en Bulgarije.

Ook New Yorkers moeten mondkapje dragen
Inwoners van de staat New York moeten hun mond en neus bedekken als zij hun woning verlaten en geen afstand van 2 meter tot anderen kunnen houden. Het mag een masker zijn of iets anders, zei gouverneur Andrew Cuomo woensdag. De maatregel gaat zaterdag in.

“Als je openbaar vervoer neemt waar afstand houden onmogelijk is, of als je op een trottoir loopt waar het druk is, moet je je gezicht bedekken met een bandana of mondmasker”, legde hij in een tweet uit.
Andrew Cuomo

@NYGovCuomo
#BREAKING: I am issuing an Executive Order today that all people MUST wear a mask or face covering in public in situations where social distancing is not possible.
De gouverneur zei op zijn dagelijkse persbriefing ook dat op grote schaal op corona getest moet worden om de samenleving te heropenen, maar dat de Amerikaanse staten nog niet zo ver zijn. “Hoe meer testen, hoe meer opening van de economie, maar er is nog niet voldoende nationale capaciteit om dit te doen”, aldus Cuomo. “Het is erg moeilijk om dit snel op te schalen en we hebben de federale regering hiervoor nodig.”

Bron: https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ne ... ce=dlvr.it
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door cortrans »

Blijkbaar is men bang dat ze zo op zijn, en dus voor dat mensen in de Zorg die ze harder nodig hebben dan alle anderen belangrijker, dus dan zegt men maar, dat het niet nodig is......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door trucker10 »

Ik heb er maandag 8 gemaakt, 5 large modellen, 3 medium, en gisteravond heb ik er voor mij eentje met een metalen verwijderbare draad gemaakt dat ik het masker aan de neus kan laten aansluiten. Gelukkig kan ik met de stikmachine overweg :D
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door cortrans »

Tja, hier zegt men weer dat deze zelfgemaakte kapjes niet veilig genoeg zijn........
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: mondkapjes

Bericht door ELZEN106 »

Morgen rondje bij jou in de buurt Daniël.
Beginnen in een gehucht dat Elzestraat heet.

Zouden ze het naar mij hebben vernoemd?
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door trucker10 »

ELZEN106 schreef: 16 apr 2020, 22:04 Morgen rondje bij jou in de buurt Daniël.
Beginnen in een gehucht dat Elzestraat heet.

Zouden ze het naar mij hebben vernoemd?
Je hebt dat in Mechelen ( B ) , Boutersem, Sint Katelijne, misschien kom je, je roots ergens tegen :lol:
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Kees

Re: mondkapjes

Bericht door Kees »

cortrans schreef: 16 apr 2020, 19:13 Tja, hier zegt men weer dat deze zelfgemaakte kapjes niet veilig genoeg zijn........
Dat zeggen alleen maar mensen die denken er verstand van te hebben.

Ik zelf neuk altijd met een oude panty van me vrouw om me lul.
Want ik wil niet dat ze zwanger word.

Maar kijk eens naar de cijfers. :?
In welke leeftijd gaan de meeste mensen dood?
Neem even de 30-50'ers. Want daar vallen de meeste forumleden wel onder denk?

En kijk dan even naar de cijfers waar de meeste doden vallen in het verkeer.

Dan gaan er meer dood in het verkeer, als aan Corona.
Maar we 'gaan' dan met een zelf gemaakt mondkapje aan het verkeer deelnemen. :lol:
Kees

Re: mondkapjes

Bericht door Kees »

trucker10 schreef: 16 apr 2020, 08:59 Ik heb er maandag 8 gemaakt, 5 large modellen, 3 medium, en gisteravond heb ik er voor mij eentje met een metalen verwijderbare draad gemaakt dat ik het masker aan de neus kan laten aansluiten. Gelukkig kan ik met de stikmachine overweg :D
Wilders is tegen gezichtsbedekking.
Maar plaats een een foto hoe je er dan bij loopt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door trucker10 »

Bij deze dan, mijn haar was niet gekamd.
En ik ben het, op mijn sweeter staat "dayanu" van Daniel , An, Yari,Yana en nuri ook de striping van Anton Timmerman.
Bijlagen
Aantekening 2020-04-17 093700formaat.png
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door cortrans »

Je lijkt wel een boef zo Daniël :lol: :lol: :lol: :lol:
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: mondkapjes

Bericht door ELZEN106 »

trucker10 schreef: 16 apr 2020, 22:46
ELZEN106 schreef: 16 apr 2020, 22:04 Morgen rondje bij jou in de buurt Daniël.
Beginnen in een gehucht dat Elzestraat heet.

Zouden ze het naar mij hebben vernoemd?
Je hebt dat in Mechelen ( B ) , Boutersem, Sint Katelijne, misschien kom je, je roots ergens tegen :lol:
Was bij sint Katelijne rest was niet jou richting uit maar omgeving en stad Antwerpen
Kees

Re: mondkapjes

Bericht door Kees »

Omdat het inhoudelijk toch nergens overgaat in dit topic.
Als je 20 min tijd heb? https://www.npostart.nl/danny-op-straat ... ON_1314020
Corona bestaat niet, maar komt door 5G.
Kees

Re: mondkapjes

Bericht door Kees »

Sprak nog een Belg vandaag.
Die kwam uit Gent.
Zijn naam is Jean Pierre.
Kees

Re: mondkapjes

Bericht door Kees »

Collega van me moest naar Brussel
Die vroeg, zal ik de Brusselsesteenweg nemen, of zou het sneller zijn via de Antwerpsesteenweg?

Ik zei ik weet het eigenlijk niet.
De Gentsesteenweg was vroeger beter, maar ik ben er al een tijdje niet meer geweest.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door trucker10 »

Kees schreef: 18 apr 2020, 00:54 Collega van me moest naar Brussel
Die vroeg, zal ik de Brusselsesteenweg nemen, of zou het sneller zijn via de Antwerpsesteenweg?

Ik zei ik weet het eigenlijk niet.
De Gentsesteenweg was vroeger beter, maar ik ben er al een tijdje niet meer geweest.
Het beste is dat je via Maastricht over Luik en dan de N3 Chaussée d'Amour damour neemt, of ze der nu met deze periode van corona zitten weet ik niet, maar er is anders wel keuze in overvloed. Gent moet je al in het centrum zijn, Glazenstraatje zoals wij het noemen, of het Pieter Vanderdonckt straatje. Gentsesteenweg tussen Gent en Kwatrecht ( Wetteren ) maar daar zitten ze niet meer voor het raam, verderop naar Aalst in Erpe waren er nog een paar toen ik jong was en in de buurt daar woonde. Op 50 meter van waar ik woon is er ook nog een sterveling, 2005 toen ik hier kwam wonen waren er nog 8 op 3 km, allemaal verdwenen op 2 na.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door cortrans »

Kees schreef: 18 apr 2020, 00:48 Omdat het inhoudelijk toch nergens overgaat in dit topic.
Als je 20 min tijd heb? https://www.npostart.nl/danny-op-straat ... ON_1314020
Corona bestaat niet, maar komt door 5G.
Ohhh ben jij ook al zo'n doemdenker?????
Jou kunnen zo ook alles wijsmaken he :lol:
We zijn trouwens familie van elkaar...... De wereld is toch ontstaan door Adam en Eva, dus zijn we familie :roll: :?
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Kees

Re: mondkapjes

Bericht door Kees »

God heeft alles gemaakt.
En wat die niet gemaakt heeft, maken de Chinezen. 8-)

Maar programma gezien?
Hij haalde zijn info van Faceboek, Google, en Internet!

En aan het eind, als die 5G niet kan stoppen, tja dan moet die er maar gebruik van maken. :roll:
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: mondkapjes

Bericht door Marcel1970 »

Rel rond mondkapjeswinkel Ondernemer over ophef rond FFP2-winkel Amsterdam: ’Er ís geen schaarste’

AMSTERDAM - Lokale politici zijn boos. Zelf ziet ondernemer Hank niet wat hij fout doet. Zijn mondkapjeswinkel in Amsterdam doet in ieder geval het nodige stof opwaaien. Want hoe komt hij aan de mondkapjes? En zijn die niet nodig in de zorg?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3865870 ... -schaarste
Bron telegraaf.nl
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door trucker10 »

Marcel1970 schreef: 19 apr 2020, 10:03 Rel rond mondkapjeswinkel Ondernemer over ophef rond FFP2-winkel Amsterdam: ’Er ís geen schaarste’
Ik heb afgelopen maandag een bestelling bij Crop ( autolak Driessen ) gedaan en daar kon ik er geen bestellen wegens niet voorradig :roll:
Tot op vandaag zijn er geen 3M maskers beschikbaar. https://www.nonpaints.com/be/persoonlij ... merk=13176

In België is er vanuit de regering een verbod gekomen om mondmaskers buiten de apotheek te verkopen, vorige week is er in Antwerpen iemand daarvoor opgepakt, maskers in beslag genomen, deze laten keuren en indien ze van goed kwaliteit waren, zouden ze die schenken aan de kliniek of zorgsector.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: mondkapjes

Bericht door ELZEN106 »

Ik was vrijdag in de binnenstad van Antwerpen en zag daar best veel volk op de straat met maar een enkeling met mondkapje.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: mondkapjes

Bericht door cortrans »

Het zelfde hier in Nederland met latex handschoentjes, zo goed als nergens meer (voor normale prijzen) te koop.
Mijn vrouw gebruikt ze in de thuiszorg, omdat de werkgever het blijkbaar niet nodig vindt om te verstrekken :o :o
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Kees

Re: mondkapjes

Bericht door Kees »

cortrans schreef: 19 apr 2020, 10:52 Het zelfde hier in Nederland met latex handschoentjes, zo goed als nergens meer (voor normale prijzen) te koop.
Mijn vrouw gebruikt ze in de thuiszorg, omdat de werkgever het blijkbaar niet nodig vindt om te verstrekken :o :o
En nu betaald je vrouw ze zelf?
En dat geld krijg ze dan terug van haar werkgever?

Als je antwoorden Ja en nee zijn, dan moet jij toch op je achterste poten staan.
Plaats reactie

Terug naar “Al het nieuws met betrekking van het Corona virus”