Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Plaats in dit topic al het nieuws met betrekking van het Corona virus

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door trucker10 »

Duitsland wil strenge regels invoeren voor verkeer vanuit Nederland, meldt de Duitse minister van Binnenlandse Zaken in het blad Der Spiegel. Het betekent dat in ieder geval vanaf maandag actief gecontroleerd gaat worden op de reden waarom je de grens wilt oversteken, zegt correspondent Derk Marseille. 'Als je geen bewijs bij je hebt dat je per se de grens over moet, word je geweigerd.

De honorair consul aan de grens heeft gebeld met de Duitse politie. Die gaat uit van grenscontroles vanaf maandag. Officieel moet minister Seehofer het dan nog bespreken in het Duitse kabinet.

Al langer was er een appèl vanuit Beieren om de grens met Nederland op slot te gooien en dat lijkt nu te worden gehonoreerd, zegt Marseille. 'Dat betekent onder meer dat Nederlanders en Duitsers in de grensstreek niet meer zomaar de grens over mogen wippen. Alleen mensen die naar het ziekenhuis moeten, aan de andere kant van de grens werken en mensen die afspraken hebben war je absoluut niet onderuit komt mogen nog de grens over. Maar daar moet je wel een bewijs voor hebben.'

Goederenvervoer
Belangrijke nuance is volgens Marseille dat het goederenvervoer nog wél gewoon de grens over kan. De kogel is overigens nog niet helemaal door de kerk, al heeft het Robert Koch-instituut - dat over de virusmetingen gaat - Nederland inmiddels ingeschat als risicoland. 'Controles vonden al proefsgewijs plaats, maar nu word je standaard gecontroleerd als je bij de grensovergang probeert naar het andere land te gaan.

BNR Webredactie vrijdag 3 april 2020: https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1040 ... -ingevoerd
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door cortrans »

Tja..... En hier mag iedereen nog gewoon gaan en staan waar hij wil......
Mensen die vanuit New York met het vliegtuig hier landen mogen gewoon lekker overal heen zonder getest te worden.......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door Marcel1970 »

Afgelopen vrijdag nog boodschappen en getankt in Kranenburg.
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1736
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door steenhaas1 »

cortrans schreef: 05 apr 2020, 13:08 Tja..... En hier mag iedereen nog gewoon gaan en staan waar hij wil......
Mensen die vanuit New York met het vliegtuig hier landen mogen gewoon lekker overal heen zonder getest te worden.......
Wel met het verzoek om 2 weken in thuisquarantaine te gaan.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door cortrans »

Verzoek ja, maar geen verplichting.
Wie gaat er naar een ander land toe (op vakantie of zo) en gaat dan 2 weken in Quarantaine en binnen zitten???
Wij hebben hier een (bijna) lockdown en mensen uit andere brandhaarden zoals New York mogen nog steeds hier landen en het land in, ik snap het niet meer hoor.
Mijn eerste vakantie is al vervallen door de Corona maatregelen hier, en mijn 2e vakantie 8 juni (naar Turkije) zal hoogstwaarschijnlijk ook niet doorgaan, maar Nederland heeft nog steeds zijn grenzen wagenwijd open.......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door trucker10 »

cortrans schreef: 06 apr 2020, 06:20 maar Nederland heeft nog steeds zijn grenzen wagenwijd open.......
Rutte, had toch vorige week gezegd dat er geen Duitser of Belg naar Nederland hoefde te komen dat hij voor hun de grenzen sloot. :) Die van ons waren al dicht voor toeristisch verkeer.

Ook bij ons op Zaventem kwamen passagiers aan en vroegen ze enkel om 14 dagen in thuis quarantaine te blijven zonder verdere controle, luchthaven Charleroi is sinds 24 maart middernacht gesloten voor alle passagiers en luchtvaartmaatschappijen gedeeltelijke hervatting zou 3 mei kunnen worden, afhankelijk van wat de veiligheidsraad beslist.

Ik begin me vragen te stellen waarom bepaalde gedeelten van China niet besmet zijn ( geraakt ) en de rest van de wereld wel?
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door Marcel1970 »

Duitsland al begonnen met grenscontroles

Maandag zou de Duitse regering een beslissing nemen om de grenzen te sluiten voor niet-essentieel verkeer, maar op maandagmorgen blijken er al grenscontroles te zijn in bijvoorbeeld Venlo..

https://www.ttm.nl/transport/duitsland- ... es/125688/
Bron ttm.nl
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door cortrans »

En blijven de grenzen "gewoon" open, al zijn er wel steekproeven......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4448
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door cortrans »

Scania 1015 schreef: 06 apr 2020, 08:13
cortrans schreef: 06 apr 2020, 06:20 maar Nederland heeft nog steeds zijn grenzen wagenwijd open.......
Cor ik zou bijna hopen dat jij in New York zat en niet meer terug mocht omdat de grenzen dicht zitten. ;)
Het is natuurlijk van de zotte dat Nederlanders, of Duitsers, Belgen, Fransen etc niet meer terug kunnen komen omdat er niet meer gevlogen mag worden op die landen, ook de medicijnen en andere vracht komt dan niet meer het land in.

Overigens wordt al enige tijd de temperatuur gecheckt van mensen die vanuit America op Schiphol vliegen, en wel in America
Tuurlijk geeft een algehele lockdown veel problemen, en ja repatriëring van gestrande reizigers moet zeker mogelijk blijven alsmede goederen vervoer, maar waarom dan geen verplichte quarantaine deze mensen???
Nu is het op vrijwillige basis net zoals Daniël ook al scheef.
Door de mannier can lockdown die Nederland hanteert gaat het nog maanden duren voor iedereen immuun is voor dit virus, met alle economische gevolgen vandien.
Ik heb er uiteraard ook niet voor gestudeerd hoor, maar we doen het in mijn ogen hier te vrijblijvend, de toekomst zal uitwijzen wat de beste methode achteraf geweest is.......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Duitse grenzen dicht vanaf maandag.

Bericht door Marcel1970 »

Duitsland sluit de grenzen met NL toch niet.

Het Duitse kabinet heeft besloten dat de grens met Nederland open blijft.
In de loop van maandag 6 april kwamen er signalen dat de Duits–Nederlandse grens gesloten zou worden, maar dat bleek uiteindelijk toch niet het geval.

https://www.ttm.nl/transport/duitsland- ... et/125722/
Bron ttm.nl
Plaats reactie

Terug naar “Al het nieuws met betrekking van het Corona virus”