Duitsers en Belgen, blijf weg uit Nederland!

Plaats in dit topic al het nieuws met betrekking van het Corona virus

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Duitsers en Belgen, blijf weg uit Nederland!

Bericht door trucker10 »

Oproep van Rutte: Duitsers en Belgen, blijf weg uit Nederland!
Premier Rutte doet een dringende oproep aan Duitsers en Belgen om rond Pasen niet naar Nederland te komen. ,,Blijf zuhause!”, zegt hij. Ook wordt Nederlanders die per vliegtuig aankomen vanuit de Verenigde Staten gevraagd om vanaf nu twee weken thuis in quarantaine te gaan.

Peter Winterman 02-04-20, 18:12

,,We willen tijdens Pasen geen reisbewegingen in Nederland”, zegt Rutte. Dat geldt voor Nederlanders, maar ook voor Duitse en Belgische toeristen. ,,Je ziet nu al dat het grensverkeer vergaand is teruggelopen. Vanuit Duitsland is er 70 procent minder grensverkeer, vanuit België 80 procent. Als je toch komt, weet dat de voorzieningen op vakantieparken en campings minimaal zijn.”

Verder worden Nederlanders, die vanuit de VS naar Nederland vliegen, gevraagd om twee weken thuis te blijven. Rutte: ,,Blijf voor alle zekerheid veertien dagen thuis in quarantaine.” Amerikanen mogen al niet meer naar Europa vliegen.

Komend weekend
,,Het wordt mooier weer dit weekend’’, zegt Rutte ook. ,,Mijn oproep aan heel Nederland is: zoveel mogelijk thuisblijven. Zoek nooit plekken op waar veel mensen dreigen samen te komen. Laten we doorgaan met de goede lijn van afgelopen weekend. Als je een frisse neus haalt, doe dat zoveel mogelijk in je eigen buurt. Er wordt nu strikt gehandhaafd op meer dan twee personen als zij niet anderhalve meter afstand tot elkaar houden.”

Komend weekend zijn uit voorzorg de parkeerterreinen bij stranden en recreatiegebieden in de regio Den Haag gesloten. De Haagse burgemeester Johan Remkes waarschuwt dat ook de stranden dichtgaan als de toeloop te groot wordt. Overigens gaan de toegangswegen naar de veerponten van Terschelling, Vlieland en Schiermonnikoog voorlopig niet dicht, maar ook daar wordt in de gaten gehouden of het niet te druk wordt.

New York
De Verenigde Staten zijn zwaar getroffen door het coronavirus, vooral de staat New York. Verschillende Tweede Kamerleden vroegen zich woensdag af hoe het kan dat passagiers uit de VS zonder controle op Schiphol het land in kunnen. De Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC) wilde dat New York zou worden toegevoegd aan het rijtje risicolanden waarvoor een landingsverbod in Nederland geldt. Op dit moment worden vluchten uit China (inclusief Hongkong), Italië, Iran, Spanje, Oostenrijk en Zuid-Korea geweerd.

Bron: https://www.ad.nl/politiek/oproep-van-r ... ~a00fc516/


Zou Rutte, niet op de hoogte zijn dat wij geen essentiële verplaatsingen mogen doen en dat de politie daarop toekijkt in de grensgebieden.
Erger nog, Nederlanders die in Nederland werken maar in België wonen worden beboet als ze eten meebrengen over de grens ( ben ik het niet mee eens daar ze in mijn ogen niks misdoen, interpretatie van onze agenten is hier ver zoek :( )
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Duitsers en Belgen, blijf weg uit Nederland!

Bericht door trucker10 »

Duitse dagtoeristen steken massaal Nederlandse grens over.

De Nederlandse ordediensten worden aan de grensovergangen met Duitsland overstelpt door Duitse toeristen, die een dagje in Nederland willen doorbrengen. De grens is niet gesloten, maar Nederland voert wel een ontradingsbeleid.
Alleen al bij de stad Venlo ging het vrijdagochtend om tientallen auto’s met Duitse nummerplaat, laat de politie weten. Een inreisverbod is niet van kracht, maar de Nederlanders houden wel een sterk ontradingsbeleid en vragen alle Duitsers om de redenen achter hun verplaatsing. Zijn die niet essentieel, dan geeft de politie de mensen het advies rechtsomkeer te maken, maar dat afdwingen kan ze niet.

Ook in Roermond steken heel wat Duitsers de grens over. Het merendeel van hen rijdt ook na het advies van de politie door, klinkt het daar.

In de loop van de namiddag liep de drukte aan de grens tussen Nederland en Duitsland wel af.

Bron: https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ce=dlvr.it

Kijk ik mag geen niet essentiële verplaatsing binnen België doen, waarschijnlijk raak ik wel aan en over de Nederlandse grens, maar ik ben plicht-bewust en blijf in men kot en doe zeker geen daguitstapjes, enkel voeding en beetje werken, zoals morgen ( zaterdag ).
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Duitsers en Belgen, blijf weg uit Nederland!

Bericht door cortrans »

En al deze ellende komt ook nu weer door die halve maatregelen die onze regering neemt.
Sluit gewoon helemaal die grenzen en je bent van dit probleem af.
Die Duitsers weten drommels goed, dat het alleen een advies is, en lachen de grenswachters in het gezicht uit......
En dit zal de komende dagen echt niet anders zijn....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Duitsers en Belgen, blijf weg uit Nederland!

Bericht door trucker10 »

Het komt door die mensen dat de pandemie langer blijft duren. Vandaag besmet geraken is pas binnen 5 tot 10 dagen iets voelen en ondertussen meerdere besmet hebben.
Ik ga straks werken ( 10 - 16 uur ) , maar in het ganse kot zijn we maar met twee en we blijven uit elkaars buurt.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Al het nieuws met betrekking van het Corona virus”