Vracht zekeren met kettingen of niet

Plaats in dit topic alles wat je kwijt wil, en nergens anders kan plaatsen

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Vracht zekeren met kettingen of niet

Bericht door BJC »

Deze week krijg ik een foto te zien van een collega waar er zo een toestel ( spyder hoogtewerker ) op zijn kant ligt deels op de baan.
Ik zei, omgewaaid met de wind want de donderdag was het flink aan het waaien, dat hoort bij opmerkelijk nieuws op dit forum.
Maar neen, het was van de vrachtwagen gevallen :shock:
Afbeelding
Foto van https://www.fe-b.be/hoogwerkers/spinhoogwerkers/

O.k., ieder zijn mening maar ik weet er ook niet veel van, hoe, wat, waar en wanneer.
Resultaat is dat er nu discussie is over al dan niet verplicht met kettingen vastzetten.
De ene zegt, al het rollend materieel, sommigen zeggen alle machines en iedereen weet het zijne en dat is het juiste.

Ik denk dat als je je gezond verstand gebruikt hebt, en bij dit toestel die langs de smalle kant is, waar het zwaartepunt snel buiten zijn rupsen komt te staan als deze kantelt, dat zoiets vermijdbaar zou geweest zijn.
Nu zou het zijn omdat er geen kettingen werden gebruikt. Ik leid maar af volgens hetgeen ik hoor aan verhalen.
Zelf heb ik deze ook al getransporteerd en ik moet zeggen, ik heb geen problemen ondervonden bij transport.
Maar ik heb wel voorzorgmaatregelen genomen en de uitklapbare poten met riemen verankerd aan de machine zodat indien er drukverlies zou zijn de poten niet open zouden klappen, en ik heb het toestel vastgezet aan de haken van de poten, goed hoog . :idea:

N.B.
Er is een topic geopen inzake verantwoordelijkheden https://www.beroepschauffeurs.com/viewtopic.php?f=79&t=1891 als vervolg
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Vracht zekeren met kettingen of niet

Bericht door cortrans »

Helaas is niet elke lading geschikt om met kettingen vast te zetten.
Personen auto's bijvoorbeeld zal niet gaan......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Overige (onzin)”